Wydawanie duplikatów legitymacji i świadectw szkolnych
Wydawanie duplikatów dokumentów
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r.
w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków,
na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r .
o systemie oświaty ( Dz.U. z 2019 r. poz. 1481) zarządza co następuje:
„Za wydanie duplikatu świadectwa, odpisu świadectwa dojrzałości, odpisu aneksu do świadectwa dojrzałości,
certyfikatu,świadectwa potwierdzającego kwalifikację w zawodzie, dyplomu,
dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe,zaświadczenia i indeksu oraz za
uwierzytelnienie dokumentu przeznaczonego do obrotu prawnego z zagranicą
pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu.
Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej i e-legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości różnej kwocie
opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu.
Opłatę wnosi się na rachunek bankowy wskazany odpowiednio przez dyrektora szkoły
lub okręgowej komisji egzaminacyjnej, kuratora oświaty albo inny organ dokonujący odpowiedniej czynności.
Zgodnie z załącznikiem do:
Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej z późn. zm. (Dz. U. Nr 225 poz. 1635)
opłaty te wynoszą:
- za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego ( legalizacja dokumentu) - 26 złotych
- za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej( potwierdzenie własnoręczności podpisu) - 9 złotych
W przypadku zagubienia świadectwa szkolnego lub legitymacji szkolnej, uczeń
zobowiązany jest złożyć wniosek o wydanie duplikatu zaginionego lub zniszczonego
dokumentu w sekretariacie szkoły.
Do wniosku należy dołączyć, o ile jest to możliwe, zniszczony dokument.
Wytworzył:
Udostępnił:
Lejk Katarzyna
(2011-06-15 08:34:11)
Ostatnio
zmodyfikował:
Klein Monika
(2024-02-02 10:30:04)